Ο κάτοικος της Πόλης του Μεξικού, Jose Luis Aranda, βγαίνει από ένα νέο τρόλεϊ στην πόλη, και έχει εκπλαγεί από το πόσο ήσυχη και άνετη ήταν η διαδρομή του, με τους επιβάτες να μπορούν να μένουν αρκετά απομακρυσμένοι στον σημερινό μετα-πανδημικό κόσμο.
Ο 70χρονος λογιστής είπε ότι έχει δει τα κινεζικά τρόλεϊ να κυκλοφορούν για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά μόνο μέχρι πρόσφατα πήρε ένα από τα ηλεκτρικά οχήματα, γνωστά για την τεχνολογία αιχμής και την ενεργειακή απόδοση.
“Μου αρέσει ο τρόπος που δείχνουν, μου αρέσει η άνεση, πάνω από όλα είναι ήσυχα. Έχει επίσης ένα πάνελ που σας λέει όλες τις στάσεις και παίζει μουσική,” είπε η Aranda.
Κατασκευασμένο στην Κίνα από τον κορυφαίο κατασκευαστή λεωφορείων Yutong, τα λιτά μπλε και μαύρα τρόλεϊ έχουν αναβαθμίσει σε μεγάλο βαθμό το 70χρονο δίκτυο τρόλεϊ της πόλης, προσελκύοντας νέους αναβάτες, συμφώνησαν αρχές και επιβάτες.
Από τότε που άρχισαν να φθάνουν στο Μεξικό το 2019 από το εργοστάσιο της Yutong στην κεντρική κινεζική πόλη Zhengzhou, ο στόλος των 193 τρόλεϊ μηδενικών εκπομπών εξυπηρετεί κατοίκους μετακινούμενους κατά μήκος αρκετών κύριων οδών, όπως το Eje Central ή το Central Axis, όπου ξεκίνησε η Aranda.
“Σίγουρα η διαφορά (με τα παλιά) είναι τεράστια … Αυτή τη στιγμή, φαίνεται νέο και φυσιολογικό, είναι πολύ ευρύχωρο, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να κρατήσουν απόσταση”, δήλωσε η Aranda.
Η Maria del Carmen Martinez, η οποία παίρνει το τρόλεϊ καθημερινά για 15 χρόνια για να επισκεφτεί τη μητέρα της, είπε ότι τα νέα οχήματα μείωσαν το χρόνο ταξιδιού της σχεδόν κατά το ήμισυ και ουσιαστικά βελτίωσαν την εμπειρία των επιβατών.
“Ανακαινίστηκαν, είναι καλύτερα, είναι καθαρά και όλα είναι κλιματιζόμενα”, δήλωσε η 58χρονος σύμβουλος ακινήτων.
Τα κινεζικά τρόλεϊ προσφέρουν ευκολία στην αποβίβαση επειδή τα δάπεδά τους είναι χαμηλότερα, καθιστώντας τα πιο προσβάσιμα, δήλωσε ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Ηλεκτρικών Μεταφορών Guillermo Calderon.
Επιπλέον, αυτά τα οχήματα αερίζονται καλά για να μειώσουν τον κίνδυνο μετάδοσης των ιών και είναι 50% πιο ενεργειακά αποδοτικά, πρόσθεσε.
“Ναι, υπάρχουν εξοικονομήσεις όσον αφορά στην κατανάλωση ενέργειας ανά χιλιόμετρο που διανύουν. Υπάρχει σημαντική μείωση κατά 50%”, δήλωσε ο Calderon στο Xinhua.
Η τοπική αυτοδιοίκηση απέκτησε τα κινεζικά οχήματα για να κάνει το τρόλεϊ έναν από τους πυλώνες της ώθησης της να αυξήσει την ηλεκτροκινητικότητα σε μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες πόλεις του κόσμου, η οποία αντιμετωπίζει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Χρησιμοποιώντας τα κινεζικά οχήματα, η πόλη διπλασίασε το μέγεθος του μη ρυπογόνου στόλου τρόλεϊ σε δύο χρόνια.
Σύμφωνα με τον Calderon, το προηγούμενο ερειπωμένο δίκτυο έχανε επιβάτες και χρήματα.
Ο αριθμός των επιβατών στο δίκτυο τρόλεϊ, που συνδέεται με σταθμούς του μετρό και της υπηρεσίας ταχείας συγκοινωνίας Metrobus, αυξήθηκε σε 100.000 την ημέρα στα μέσα Φεβρουαρίου από 70.000 τους προηγούμενους μήνες, είπε.
Οι αρχές μπόρεσαν να επεκτείνουν γρήγορα τις διαδρομές με τρόλεϊ χωρίς να χρειαστεί να χτίσουν τα εναέρια καλώδια αλουμινίου που τροφοδοτούν μονάδες με ηλεκτρικό ρεύμα, δεδομένου ότι τα οχήματα της Yutong είναι εξοπλισμένα με μπαταρία που μπορεί να φτάσει τα 75 χιλιόμετρα χωρίς σύνδεση με καλώδια τροφοδοσίας, δήλωσε ο Calderon.
“Η απόδοση ήταν εξαιρετική … Οι μπαταρίες έχασαν το 7% της φόρτισης τους, το οποίο στη συνέχεια αποκαταστάθηκε από το συμβατικό κύκλωμα που συνδέεται με την αλυσοειδή”, είπε.
Οι οδηγοί επικρότησαν την αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία, επιτρέποντας τους να παρακάμψουν εύκολα πιθανές διακοπές στην υπηρεσία, όπως τα οχήματα που εισβάλλουν στη λωρίδα του τρόλεϊ και βγάζουν το καλώδιο μακριά, ή οι διακοπές ρεύματος.
“Πριν, όταν ένα ατύχημα μας εμπόδισε να περάσουμε, θα κολλούσαμε εκεί. Τώρα, απλά γυρίζουμε και συνεχίζουμε”, δήλωσε ένας οδηγός με εμπειρία δύο δεκαετιών, ο οποίος ζήτησε την ανωνυμία του.
Όταν ανακοίνωσε την ανακαίνιση μιας γραμμής τρόλεϊ τον Ιανουάριο, η δήμαρχος Claudia Sheinbaum είπε ότι το έργο ηλεκτροκινητικότητας προχωρούσε αλματωδώς.