Η Εθνική Διοίκηση του Χρηματοοικονομικού Κανονισμού (NAFR) δημοσίευσε πρόσφατα διοικητικούς κανόνες για τις εταιρείες χρηματοδότησης αυτοκινήτων, με ισχύ από τις 11 Αυγούστου, για να ενισχύσει τη νομοθεσία του κλάδου, ανέφερε η Xinhua Finance στις 14 Ιουλίου.
Οι κανόνες απαιτούν από τους παρόχους κεφαλαίων των εταιρειών χρηματοδότησης αυτοκινήτων να είναι μη τραπεζικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο εσωτερικό και γενικά σύμφωνα με τους σχετικούς νόμους και κανονισμούς και έχουν χωριστές νομικές προσωπικότητες.
Μεταξύ αυτών, οι κύριοι πάροχοι κεφαλαίων μιας εταιρείας χρηματοδότησης αυτοκινήτων θα είναι παραγωγοί πλήρων οχημάτων ή μη τραπεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Τουλάχιστον ένας από τους παρόχους κεφαλαίων μιας εταιρείας χρηματοδότησης αυτοκινήτων πρέπει να έχει περισσότερα από πέντε χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση επιχειρηματικής πίστωσης κατανάλωσης αυτοκινήτων και στον έλεγχο κινδύνων. Διαφορετικά, μια εταιρεία χρηματοδότησης αυτοκινήτων θα εισαγάγει μια εξειδικευμένη επαγγελματική ομάδα διαχείρισης, από την οποία θα περιλαμβάνει τουλάχιστον ένα ανώτερο διοικητικό προσωπικό που έχει πλούσια επιχειρηματική εμπειρία στον τομέα της χρηματοδότησης αυτοκινήτων και ένα επαγγελματικό προσωπικό διαχείρισης κινδύνων επίσης.
Όπως προβλέπουν οι κανόνες, το ελάχιστο εγγεγραμμένο κεφάλαιο μιας εταιρείας χρηματοδότησης αυτοκινήτων είναι ένα δισεκατομμύριο γιουάν ή τα ισοδύναμά του σε άλλα ελεύθερα μετατρέψιμα νομίσματα και το εγγεγραμμένο κεφάλαιο απαιτείται να καταβληθεί εφάπαξ.