Το λιμάνι Guoyuan στο Chongqing της νοτιοδυτικής Κίνας είναι πολυσύχναστο, με σειρές νέων ενεργειακών οχημάτων να κάνουν ουρές για να μεταφερθούν στο εξωτερικό μέσω του Νέου Διεθνούς Εμπορικού Διαδρόμου ξηράς-Θάλασσας.
Ο νέος διάδρομος που ξεκίνησε το 2017 είναι ένα πέρασμα εμπορίου και υλικοτεχνικής υποστήριξης που κατασκευάστηκε από κοινού από περιφέρειες σε επίπεδο επαρχίας στη δυτική Κίνα και στις χώρες του ASEAN. Είναι επίσης ένα από τα βασικά έργα στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road (BRI), η οποία ξεκίνησε από την Κίνα.
Το εμπόριο και οι επενδύσεις συχνά ακολουθούν στενά τη συνδεσιμότητα των υποδομών. Περισσότερες εταιρείες, ειδικά εκείνες στη δυτική Κίνα, επεκτείνουν τα ίχνη τους σε αγορές του εξωτερικού, εν μέσω των ανέμων από τη διευκόλυνση της μεταφοράς.
«Ο νέος εμπορικός διάδρομος μας έδωσε μια πιο αποτελεσματική εναλλακτική λύση, βοηθώντας μας έτσι να γίνουμε παγκόσμιοι και έχει ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά μας στην παγκόσμια αγορά», δήλωσε ο Wang Di, ανώτερος διευθυντής του τμήματος logistics στην Changan Automobile Co., Ltd. ., κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων με έδρα το Chongqing.
Για παράδειγμα, μέσω του εμπορικού διαδρόμου, τα αυτοκίνητα του Changan μπορούν να φτάσουν στην Κεντρική Ασία μόνο σε περίπου 30 ημέρες, ενώ προηγουμένως θα χρειαζόταν περίπου δύο μήνες.
Το πρώτο εξάμηνο του έτους, η εταιρεία εξήγαγε 178.000 οχήματα, με τον όγκο των εξαγωγών μέσω του εμπορικού διαδρόμου να είναι 3,5 φορές μεγαλύτερος από την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για ευρύτερη επέκταση στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας, η εταιρεία θα θέσει σε παραγωγή ένα νέο εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη το 2024, με αναμενόμενη ετήσια παραγωγή 100.000 μονάδων. «Προβλέπουμε ότι η υπερπόντια αγορά θα αντιπροσωπεύει το 30% του συνόλου έως το 2030, με τις εξαγωγές να φτάσουν τα 1,2 εκατομμύρια μονάδες μέχρι τότε», είπε ο Wang.
Η Chongqing Wankai New Materials Technology Co., Ltd. είναι μια άλλη εταιρεία που επωφελείται από τη διαδρομή καθώς αναζητά περισσότερες επιχειρήσεις στην παγκόσμια αγορά. Χάρη στον διάδρομο, ο παραγωγός τερεφθαλικού πολυαιθυλενίου για τρόφιμα μπορεί να μειώσει το κόστος και τους χρόνους μεταφοράς όταν πουλά τα προϊόντα του σε χώρες σε όλο τον κόσμο.
«Σε σύγκριση με την προηγούμενη ναυτιλιακή διαδρομή μέσω ποταμού και θάλασσας, ο νέος διάδρομος προσφέρει μια συντόμευση, εξοικονομώντας μας περίπου 10 ημέρες και βοηθώντας μας να αποκτήσουμε το πάνω χέρι στην παγκόσμια αγορά», δήλωσε ο Lin Zheng, διευθυντής logistics της εταιρείας.
«Πιστεύουμε ότι ο εμπορικός δρόμος θα προσελκύσει περισσότερες επιχειρήσεις να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους στη δυτική Κίνα και να καλλιεργήσουν βιομηχανικά clusters», πρόσθεσε ο Lin.
Πάνω από έξι χρόνια ταχείας ανάπτυξης, το πρόγραμμα χερσαίων-θαλάσσιων διαδρόμων έδωσε τη δυνατότητα στις δυτικές επαρχίες και περιφέρειες της Κίνας να δημιουργήσουν στενούς δεσμούς με τις παγκόσμιες αγορές, ειδικά στα κράτη μέλη του ASEAN, στέλνοντας το φορτίο τους σε 393 λιμάνια σε 119 χώρες.
Συνολικά 756.000 ισοδύναμα εμπορευματοκιβώτια είκοσι ποδιών μεταφέρθηκαν μέσω του εμπορικού διαδρόμου το 2022, σημειώνοντας αύξηση 223 φορές σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2017. Η ποικιλία των ειδών που μεταφέρθηκαν επίσης αυξήθηκε σε 940 πλέον από 50 το 2017.
Χάρη στον εμπορικό διάδρομο, ένας αυξανόμενος αριθμός προϊόντων από τις επαρχίες και τις περιοχές της ενδοχώρας της Κίνας κατά μήκος της διαδρομής, όπως το κόκκινο κρασί της Αυτόνομης Περιφέρειας Ningxia Hui και οι ξηροί καρποί από την Αυτόνομη Περιοχή Xinjiang Uygur, έχουν εξερευνήσει ευρύτερες αγορές παγκοσμίως.
Εν τω μεταξύ, το ρύζι της Καμπότζης, οι καρύδες της Ταϊλάνδης και τα mangosteens, και το βιετναμέζικο passion fruit και το durian μπορούν πλέον να φτάσουν στην κινεζική αγορά μέσω του εμπορικού διαδρόμου μέσα σε λίγες μόνο ημέρες.
Ο νέος εμπορικός διάδρομος παρείχε μεγαλύτερο χώρο αγοράς στην Κίνα, καθώς και σε περιοχές και χώρες κατά μήκος της διαδρομής, και έχει ενισχύσει το εμπόριο και τις ανταλλαγές τους, δήλωσε ο Liu Wei, διευθυντής του κέντρου logistics και συντονισμού λειτουργίας του New International Land-Sea Trade.
«Λειτουργεί επίσης ως ενσάρκωση της έννοιας μιας κοινότητας με κοινό μέλλον για την ανθρωπότητα», είπε ο Liu.
Η Κίνα σχεδιάζει να ενισχύσει περαιτέρω τη σύνδεση μεταξύ εγχώριων και εξωτερικών logistics, να ενισχύσει τη συνεργασία με βασικά λιμάνια κατά μήκος της διαδρομής και να προωθήσει τις πολυτροπικές μεταφορές για να εξασφαλίσει τη σταθερή αύξηση του όγκου φορτίου, πρόσθεσε ο Liu.