Πόσα αντικείμενα θα πρέπει να βάλει σε βαλίτσα κάποιος για διακοπές μιας εβδομάδας; Η απάντηση για έναν αυξανόμενο αριθμό νεαρών Κινέζων ταξιδιωτών δεν είναι παρά ένα κινητό τηλέφωνο.
Μετά από μια παραγγελία που έγινε σε μία από τις πολλές διαδικτυακές πλατφόρμες αγορών όπως η Meituan με τη χρήση κινητού τηλεφώνου, οδοντόβουρτσα, φάρμακο, μπύρα, στιγμιαία νουντλς και άλλα είδη καθημερινής χρήσης μπορούν να παραδοθούν στον καταναλωτή σε περίπου μισή ώρα μέρος του πεδίου εφαρμογής ενός δημοφιλούς μοντέλου αγορών που είναι γνωστό ως άμεση λιανική ή λιανική κατά παραγγελία.
«Η Κίνα μπορεί να μην είναι η χώρα με τα περισσότερα ψιλικατζίδικα σε όρους κατά κεφαλήν, αλλά είναι σε θέση να προσφέρει την πιο βολική εμπειρία αγορών όλο το εικοσιτετράωρο χάρη στις υπηρεσίες άμεσης λιανικής», δήλωσε ο Xiao Kun, αντιπρόεδρος της Meituan και επικεφαλής της επιχείρησης flash shopping του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος έχει συνεργαστεί με πάνω από 4.600 μεγάλες αλυσίδες λιανικής και 370.000 καταστήματα για να προσφέρει σχετικές υπηρεσίες.
Αποτελούμενο από ηλεκτρονικές παραγγελίες, διανομή εκτός σύνδεσης και γρήγορη παράδοση, το άμεσο λιανικό εμπόριο αναπτύσσεται γρήγορα σε όλη την Κίνα, καθώς οι καταναλωτές με γνώσεις ψηφιακής τεχνολογίας τείνουν να ανταλλάσσουν χρήματα με το χρόνο λόγω της ανάγκης τους για ταχύτητα.
«Το στιγμιαίο λιανικό εμπόριο είναι μια εξελικτική εκδοχή των διαδικτυακών αγορών που όχι μόνο ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις των καταναλωτών, αλλά δημιούργησε και νέες απαιτήσεις», δήλωσε ο Pei Liang, επικεφαλής της China Chain-Store & Franchise Association. «Είναι το εμβληματικό μοντέλο της τέταρτης επανάστασης του λιανικού εμπορίου».
Αυτή η αναδυόμενη επιχείρηση λιανικής έχει διατηρήσει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 50% τα τελευταία χρόνια, με το μέγεθος της αγοράς της να ξεπερνά τα 504 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 70,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2022, σύμφωνα με έκθεση του Υπουργείου Εμπορίου (MOC).
Η έκθεση προέβλεψε ότι έως το 2025, ο όγκος της αγοράς στιγμιαίας λιανικής της Κίνας θα είναι τριπλάσιος από αυτόν του 2022. Η αναπτυσσόμενη αγορά έχει εξασφαλίσει επενδύσεις από τους κορυφαίους παίκτες ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας.
Η JD.com ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι θα ενισχύσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό λιανικής σε περισσότερα από 2 εκατομμύρια κινεζικά μικρά και μεσαία φυσικά καταστήματα σε πέντε χρόνια. Η Meituan χρησιμοποιεί drones για να παραδίδει στιγμιαίες παραγγελίες λιανικής και εκτιμά ότι η επιχειρηματική της δραστηριότητα flash θα ξεπεράσει τα 400 δισεκατομμύρια γιουάν μέχρι το 2026.
Δελεασμένες από την πρόσβαση σε μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών, πολλές μάρκες λιανικής λιανικής, ως επί το πλείστον, έχουν υιοθετήσει τη νέα επιχειρηματική μορφή για να καλύψουν τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις των Κινέζων καταναλωτών.
Η γαλλική μάρκα ομορφιάς Sephora έχει λανσάρει υπηρεσίες άμεσης λιανικής πώλησης σε όλα τα offline καταστήματά της στην Κίνα. Είδε μια άνοδο 1.243% στις πωλήσεις κατά τη διάρκεια του φετινού φεστιβάλ Qixi, ή της Κινεζικής Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου, σε σύγκριση με μια κανονική ημέρα μια εβδομάδα νωρίτερα, καθώς πολλοί καταναλωτές έκαναν ηλεκτρονικές παραγγελίες για καλλυντικά ως δώρα φεστιβάλ.
Ο όγκος διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων της Κίνας αυξήθηκε κατά 11,2% τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, πολύ ταχύτερα από την αύξηση 6,9% των συνολικών λιανικών πωλήσεων καταναλωτικών αγαθών.
Η ανάπτυξη του στιγμιαίου λιανικού εμπορίου θα βοηθήσει στην επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της παραδοσιακής βιομηχανίας λιανικής, θα τονώσει τις δαπάνες και θα δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας, δήλωσε ο Du Guochen, αναπληρωτής διευθυντής του ερευνητικού ινστιτούτου ηλεκτρονικού εμπορίου της Κινεζικής Ακαδημίας Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικής Συνεργασίας. δεξαμενή υπό το MOC.
Η κινεζική κυβέρνηση προωθεί το στιγμιαίο λιανικό εμπόριο πέρα από τις μεγάλες πόλεις. Έχει αποκαλύψει σχέδια για την ενίσχυση των υπηρεσιών άμεσης λιανικής πώλησης σε περιφέρειες και αγροτικές περιοχές σε επίπεδο κομητείας, ως μια κίνηση για την ενθάρρυνση της κατανάλωσης, βασικό μοχλό της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο.
«Το στιγμιαίο λιανικό εμπόριο είναι ένα από τα καταναλωτικά φορτία της εποχής, και καθοδηγείται όχι μόνο από τις τεχνολογίες του Διαδικτύου, αλλά και από τη βελτίωση της υποδομής logistics και του κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Κίνα», δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρος της Meituan, Wang Puzhong, επικεφαλής της εταιρείας. επιχειρήσεις παράδοσης κατ’ οίκον.
«Στο ίδιο πνεύμα, συνεπάγεται κοινές προσπάθειες για περαιτέρω προώθηση της εξέλιξης του στιγμιαίου λιανικού εμπορίου», πρόσθεσε ο Wang.