Χρειάστηκαν περίπου 12 ημέρες για να φτάσει στην Πολωνία μια παρτίδα τηλεοπτικών μονάδων παραγωγής Κίνας, σε ένα εμπορευματικό τρένο Κίνας-Ευρώπης, όπου θα συναρμολογούνταν σε πλήρεις τηλεοράσεις.
Η TCL Photoelectric Technology (Chengdu) Co., Ltd., παραγωγός μονάδων τηλεόρασης που βρίσκεται στην επαρχία Σιτσουάν της νοτιοδυτικής Κίνας, είναι ικανοποιημένη με την ταχύτητα της σιδηροδρομικής παράδοσης τον Μάρτιο, η οποία επέτρεψε σε δύο εργοστάσια που απέχουν σχεδόν 10.000 χιλιόμετρα μεταξύ τους να συντονίσουν την παραγωγή.
«Ο χρόνος μεταφοράς των εμπορευματικών τρένων Κίνας-Ευρώπης είναι περίπου ο μισός από αυτόν των θαλάσσιων μεταφορών, γεγονός που δίνει στο εργοστάσιο αρκετό χρόνο για να ολοκληρώσει τις παραγγελίες των Ευρωπαίων πελατών μας», δήλωσε ο διευθυντής logistics της εταιρείας Shu Yongjun, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έχει αυξήσει τις παραδόσεις μέσω της σιδηροδρομικής διαδρομής από την αρχή του τρέχοντος έτους.
Η εταιρεία συγκαταλέγεται μεταξύ ενός αυξανόμενου αριθμού κατασκευαστών και εμπόρων που επέλεξαν τη χερσαία σιδηροδρομική διαδρομή, η οποία συνδέει την Κίνα και περισσότερες από 200 ευρωπαϊκές πόλεις, μετά από περιφερειακές αναταραχές που διέκοψαν τη ζωτικής σημασίας ναυτιλιακή λωρίδα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Στα τέλη Ιανουαρίου, η Sinoboom, ένας παραγωγός φορητών πλατφορμών εργασίας ανύψωσης (MEWPs) με έδρα την Τσανγκσά, έστειλε δύο εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης που μετέφεραν πάνω από 500 MEWP στην Ολλανδία. Ο εξοπλισμός επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή και συντήρηση γηπέδων, εργοστασίων και επιχειρηματικών συγκροτημάτων.
“Βασιζόμασταν στις θαλάσσιες μεταφορές για να παραδίδουμε τα προϊόντα μας (στην Ευρώπη). Μετά την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, μεταβήκαμε σε εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης”, δήλωσε ο Zhang Liyong, επικεφαλής του τμήματος logistics της Sinoboom.
Στοιχεία από τη σιδηροδρομική εταιρεία της Κίνας έδειξαν ότι ο αριθμός των εμπορευματικών ταξιδιών με τρένο Κίνας-Ευρώπης έφτασε τις 2.928 τους πρώτους δύο μήνες του 2024, σημειώνοντας αύξηση 9% σε ετήσια βάση. Ο όγκος των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν μέσω του δρομολογίου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αυξήθηκε κατά 10 τοις εκατό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Αρκετοί τοπικοί φορείς έχουν αναφέρει αύξηση των υπηρεσιών. Ο όγκος των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν από εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης που αναχωρούν από το Chongqing, έναν συγκοινωνιακό κόμβο στη νοτιοδυτική Κίνα, αυξήθηκε δύο φορές σε μήνα τον Ιανουάριο και παρέμεινε σε αυτό το υψηλό επίπεδο τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με την Yuxinou (Chongqing) Logistics Co., Ltd. .
Παρά το μεγαλύτερο ταξίδι τους, τα θαλάσσια εμπορεύματα Ασίας-Ευρώπης κοστίζουν παραδοσιακά λιγότερο από τα σιδηροδρομικά φορτία. Ωστόσο, αυτό το πλεονέκτημα έχει ελαχιστοποιηθεί από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας, η οποία ώθησε πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να ανακατευθύνουν σε μεγαλύτερες και ακριβότερες διαδρομές μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής.
«Τα ταξίδια με τρένο που αναχωρούν από το Chongqing στην Ευρώπη μπορούν τώρα να φτάνουν 7-10 ημέρες νωρίτερα από ό,τι μέσω της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα και κοστίζουν 30 τοις εκατό λιγότερο», δήλωσε ο Zhou Shulin, επικεφαλής επόπτης της Yuxinou (Chongqing) Logistics.
Δεν είναι η πρώτη φορά που εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης παίζουν το ρόλο του σταθεροποιητή για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, το δρομολόγιο βοήθησε στη μείωση της διηπειρωτικής ροής αγαθών έναντι συνεχών διαταραχών στη θαλάσσια και εναέρια κυκλοφορία.
Ο οικονομολόγος Pan Helin είπε ότι τα εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης όχι μόνο προσφέρουν μια αποτελεσματική επιλογή υλικοτεχνικής υποστήριξης, αλλά επίσης οδηγούν την κατασκευή υποδομών και τη βιομηχανική αναβάθμιση σε χώρες κατά μήκος της διαδρομής.
«Πολλές χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και της Κεντρικής Ασίας είναι μεσόγειες, επομένως η σιδηροδρομική διαδρομή παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομική τους ανάπτυξη και στο εξωτερικό εμπόριο», είπε ο Pan. «Θα διευκολύνει την εμφάνιση μιας εμπορικής ζώνης και θα προωθήσει τη βιομηχανική ολοκλήρωση κατά μήκος της διαδρομής».