Η Starbucks καλλιεργεί κουλτούρα καφέ στην Κίνα

Σε μια χώρα με την κουλτούρα τσαγιού που έχει τιμηθεί με το χρόνο, ο Su Yang (είναι ψευδώνυμο), αντιθέτως, έχει αναπτύξει μια συνήθεια να πίνει καφέ κυρίως λόγω της επιρροής της Starbucks.

“Είναι δύσκολο να ξεκινήσετε μια μέρα χωρίς ένα φλιτζάνι καφέ”, δήλωσε η Su, μία 29χρονη εργαζόμενη στο Hefei, πρωτεύουσα της επαρχίας Anhui της ανατολικής Κίνας, όπου άνοιξε το πρώτο καφέ Starbucks το 2011.

Το 1999, άνοιξε το πρώτο κατάστημα Starbucks στην ηπειρωτική Κίνα στο Πεκίνο, μια πρωτοποριακή κίνηση για τη διάδοση της γεύσης του καφέ σε μια χώρα με βαθιά κουλτούρα τσαγιού.

Ωστόσο, η αγορά ενός φλιτζανιού καπουτσίνο αξίας 19 γιουάν (περίπου 2,3 δολάρια ΗΠΑ τότε) ήταν πολύ σπάνια, όταν με το ίδιο ποσό θα μπορούσε κάποιος να αγοράσει 10 κιλά ρυζιού.

Η αρχική προσπάθεια της εταιρείας στην κινεζική αγορά απέτυχε να αποφέρει κέρδος τα πρώτα εννέα χρόνια. “Δεν είχαμε επιτυχία στα πρώτα χρόνια”, αναγνώρισε ο Howard Schultz, ομότιμος πρόεδρος της Starbucks Corporation. “Μας πήρε αρκετά χρόνια για να προσελκύσουμε και να κερδίσουμε επιτυχία και πίστη”, είπε σε συνέντευξή του στο China Global Television Network.

Με την ταχεία οικονομική ανάπτυξη και τον αυξανόμενο πληθυσμό της μεσαίας τάξης στην Κίνα, οι καφετέριες της Starbucks ξεπήδησαν σε όλη τη χώρα τις τελευταίες δύο δεκαετίες, καθιστώντας την Κίνα τη μεγαλύτερη αγορά στο εξωτερικό για τα Starbucks.

Το πάθος της Su για καφέ αυξήθηκε καθώς άνοιξαν περισσότερα καταστήματα Starbucks στην πόλη της. Χρειάστηκαν λίγα μόνο χρόνια για να εξελιχθεί από ένα δροσιστικό ποτό στην εργασία σε ένα μέρος της ζωής. “Μπορείτε να εντοπίσετε ένα κατάστημα Starbucks σε σχεδόν κάθε εμπορικό κέντρο. Επίσης, παραγγέλνω το Starbucks στο διαδίκτυο όταν βρίσκομαι στο σπίτι”, είπε η Su.

Επί του παρόντος, η Starbucks διαθέτει περισσότερα από 4.800 σημεία πώλησης σε περίπου 200 κινεζικές πόλεις, απασχολώντας σχεδόν 60.000 υπαλλήλους, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της εταιρείας. Στην τέταρτη δημοσιονομική περίοδο του 2020, άνοιξαν ρεκόρ 259 νέων καταστημάτων στην ηπειρωτική Κίνα.

Όντας μεγάλος θαυμαστής των Starbucks, η Su απολαμβάνει να αφιερώνει χρόνο στην αλυσίδα καφέ των ΗΠΑ, την οποία αποκαλεί “τρίτη θέση” μεταξύ σπιτιού και εργασίας. Η πρακτική είναι εντελώς αντίθετη με το έθιμο που λαμβάνει χώρα στα καταστήματα Starbucks στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Συνήθως παραγγέλνω ένα latte και συνομιλώ με τους φίλους μου ή κάνω την εργασία μου εδώ», είπε ο Chen Xun (ψευδώνυμο), πρωτοετής από το Πανεπιστήμιο Anhui.

Κατά τη διάρκεια των χειμερινών διακοπών, ο 19χρονος έγινε barista μερικής απασχόλησης σε ένα κοντινό καφέ Starbucks, μια καριέρα που πάντα ήθελε να ακολουθήσει.

“Μου αρέσει να εργάζομαι στα Starbucks, όπου η μουσική και το άρωμα του καφέ που διαπερνούν την αύρα”, είπε ο Chen Xun.

“Πιστεύω ότι τα Starbucks θα γίνουν όλο και πιο δημοφιλή στην Κίνα όπως το KFC. Θα γίνει αποδεκτό από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες”, δήλωσε η Su, η οποία επίσης συλλέγει περιφερειακά προϊόντα Starbucks όπως κόκκους καφέ, κούπες και μπαστούνια.

Από το τέλος της προηγούμενης οικονομικής χρήσης, η Starbucks είχε πάνω από 13,5 εκατομ. ενεργά μέλη στην Κίνα, δήλωσε η εταιρεία, προσθέτοντας ότι στοχεύει να επεκτείνει τον αριθμό των καφέ σε 6.000 σε 230 πόλεις της Κίνας έως το τέλος του οικονομικού έτους 2022.

“Πάντα ήμασταν σίγουροι για τη ζωτικότητα και την ανθεκτικότητα της κινεζικής αγοράς. Αγκαλιάζουμε την ευκαιρία με περαιτέρω επενδύσεις και καινοτομίες, ελπίζοντας να συμβάλουμε περισσότερο στην προώθηση της ανάπτυξης της βιομηχανίας ειδικών καφέ στην Κίνα”, δήλωσε η Belinda Wong, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Starbucks στη Κίνα.


BRInfo

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *