Το Κινεζικό Σεληνιακό Νέο Έτος είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τις κινεζικές επωνυμίες να αποκτήσουν αναγνώριση παγκοσμίως, καθώς φτάνει την Παρασκευή το Έτος του Βοδιού, δήλωσε ο David Haigh, Διευθύνων Σύμβουλος της Brand Finance, σε μια γραπτή συνέντευξη.
“Η Κινέζικη (Σεληνιακή) Πρωτοχρονιά είναι ήδη ένα διάσημο φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, καθιστώντας την μια σημαντική πολιτιστική εκδήλωση που συχνά δίνει την ευκαιρία στους ανθρώπους να δοκιμάσουν κινεζικές επωνυμίες και προϊόντα κατά τη διάρκεια των εορτασμών”, δήλωσε ο Haigh, διευθύνων σύμβουλος μιας ανεξάρτητης εταιρίας με αντικείμενο την την αποτίμηση εταιριών και την συμβουλευτική στρατηγική, με έδρα το Λονδίνο.
Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι το παραδοσιακό κινέζικο πνεύμα, ή το Baijiu, το οποίο «καταναλώνεται κυρίως από Κινέζους, αλλά χαρακτηρίζεται ως το απαραίτητο ποτό εορτασμού για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά μεταξύ αλλοδαπών», είπε.
Ο Haigh είπε ότι πιστεύει ότι οι κινεζικές επωνυμίες πρέπει να πάρουν αυτό το πολιτιστικό γεγονός για να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα από αυτό το γεγονός σε αγορές που συνήθως είναι δύσκολο να εισέλθουν. “Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες που πρέπει να αξιοποιήσουμε, όπως ενδεχομένως χορηγία κινεζικών (σεληνιακών) εορτασμών για το νέο έτος”, είπε.
Σημειώνοντας ότι οι αυξανόμενες κινεζικές επωνυμίες ξεχωρίζουν από την παγκόσμια σκηνή, η Haigh το χαιρέτισε ως «ένα εντυπωσιακό κατόρθωμα» που έχει επιτευχθεί την τελευταία δεκαετία.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Brand Finance Global 500 2021, η Κίνα κατέταξε τη δεύτερη σε σχέση με την ανάλυση της αξίας των επωνυμιών ανά χώρα – τόσο στον αριθμό των επωνυμιών όσο και στη συνολική αξία της επωνυμίας, πρόσθεσε.
“Οι 84 κινεζικές επωνυμίες στην κατάταξη αντιπροσωπεύουν πάνω από 20% της συνολικής αξίας των επωνυμιών, που ανέρχεται στο αξιοσημείωτο ποσό των 1,5 τρις δολάρια ΗΠΑ”, δήλωσε ο Haigh.
“Αυτό είναι ένα εντυπωσιακό επίτευγμα, δεδομένου ότι μόνο 27 κινεζικές μάρκες εμφανίστηκαν στην κατάταξη πριν από 10 χρόνια”, σημείωσε.
Μιλώντας για τους κινητήριους παράγοντες πίσω από την εμφάνιση των κινεζικών εμπορικών σημάτων, ο Haigh δήλωσε ότι “επωφελήθηκαν από την ενίσχυση της οικονομίας, επιτρέποντας σε βιομηχανίες με παραδοσιακό πλεονέκτημα – όπως οι τραπεζικές συναλλαγές και οι ασφάλειες – να γίνουν μεγαλύτερες και ισχυρότερες.”
“Ωστόσο, ο βασικός παράγοντας για την απόδοση των κινεζικών εμπορικών σημάτων είναι η καινοτομία, ιδιαίτερα στην τεχνολογία”, είπε, προσθέτοντας ότι οι WeChat, Huawei και Alibaba “έχουν γίνει επωνυμίες σούπερ σταρ, ικανοποιώντας τα σημεία αναφοράς που έχουν θέσει οι Apple, Samsung και Amazon.”
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι οι κινεζικές επωνυμίες θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν στον κόσμο τα επόμενα χρόνια, ο Haigh απάντησε “Ναι”.
Εξήγησε ότι ενώ πολλές χώρες – συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και της πλειονότητας της Ευρώπης – εξακολουθούν να υπόκεινται σε περιορισμούς λόγω της πανδημίας COVID-19, η οικονομία της Κίνας έχει ανακάμψει γρήγορα από την ύφεση που προκλήθηκε από την πανδημία.
Εν τω μεταξύ, ο Haigh είπε ότι πέρα από την πανδημία, οι κινεζικές επωνυμίες επωφελήθηκαν από κυβερνητικές πρωτοβουλίες όπως η Belt and Road Initiative, η οποία “ενίσχυσε την παγκόσμια φήμη του έθνους”.
Ερωτηθείς για τον τρέχοντα περιορισμό των κινεζικών εμπορικών σημάτων να προσεγγίζουν τους καταναλωτές του κόσμου, ο Haigh είπε ότι ένα σημαντικό ζήτημα είναι ότι “τα περισσότερα από αυτά είναι γεωγραφικά περιορισμένα.”
“Αυτό το ζήτημα απεικονίζεται σε μερικές από τις πιο διάσημες κινεζικές μάρκες – ICBC (η Βιομηχανική και Εμπορική Τράπεζα της Κίνας), η Ping An (μια κινεζική ασφαλιστική εταιρεία) και η Yili (ένας Κινέζος παραγωγός γαλακτοκομικών προϊόντων) … Παρά το γεγονός ότι είναι μεταξύ οι πιο πολύτιμοι στον κόσμο στους τομείς τους, (η) επωνυμία τους εκτός Κίνας είναι περιορισμένη », είπε.
Πρότεινε επίσης ότι αυτές οι κινεζικές εταιρείες πρέπει να καταφέρουν να «σπάσουν τους γεωγραφικούς περιορισμούς και να αποκτήσουν παγκόσμια επιρροή».
“Καθώς περισσότερες κινεζικές εταιρείες συνειδητοποιούν ότι το εμπορικό σήμα τους είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων, αναμένουμε από τις εταιρίες της Κίνας να συνεχίσουν να ευδοκιμούν”, είπε.