Τεράστια πρόοδοι έχουν σημειωθεί μέσω της από κοινού κατασκευής του Belt and Road την τελευταία δεκαετία, δήλωσε ένας κινεζικός κυβερνητικός αξιωματούχος.
Σε ένα πρόσφατα δημοσιευμένο υπογεγραμμένο άρθρο του Zheng Shanjie, επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, του εθνικού οικονομικού σχεδιαστή της Κίνας, ο αξιωματούχος είπε ότι τα τελευταία 10 χρόνια, η Κίνα έχει υπογράψει περισσότερα από 200 έγγραφα συνεργασίας για την κοινή κατασκευή της Ζώνης και Δρόμος με 152 χώρες και 32 διεθνείς οργανισμούς, καλύπτοντας το 83% των χωρών με τις οποίες η Κίνα έχει συνάψει διπλωματικές σχέσεις.
Η συνδεσιμότητα των υποδομών έχει γίνει πιο προσιτή μέσω της συνεργασίας Belt and Road, είπε ο Zheng, επικαλούμενος διάφορα έργα ορόσημα, όπως το China-Europe Railway Express, το New International Land-Sea Trade Corridor και το China-Laos Railway.
Το China-Europe Railway Express έχει φτάσει σε 211 πόλεις σε 25 ευρωπαϊκές χώρες και ο Νέος Διεθνής Διάδρομος Εμπορίου Χερσαίου-Θάλασσας έχει συνδέσει τις κεντρικές και δυτικές περιοχές της Κίνας με περισσότερα από 300 λιμάνια σε περισσότερες από 100 χώρες, δήλωσε ο Zheng.
Από το 2013 έως το 2022, οι εισαγωγές και οι εξαγωγές αγαθών μεταξύ της Κίνας και των χωρών κατά μήκος του Belt and Road αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 8,6% ετησίως, είπε ο Zheng, προσθέτοντας ότι η σωρευτική αμφίδρομη επένδυσή τους έχει ξεπεράσει τα 270 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Στις ζώνες οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας στο εξωτερικό που κατασκευάστηκαν από κινεζικές επιχειρήσεις στις χώρες κατά μήκος του Belt and Road, δημιουργήθηκαν 421.000 τοπικές θέσεις εργασίας την τελευταία δεκαετία, είπε ο Zheng.
«Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2030, η κοινή κατασκευή του Belt and Road θα είχε βοηθήσει 7,6 εκατομμύρια ανθρώπους να βγουν από την ακραία φτώχεια και 32 εκατομμύρια άνθρωποι από τη μέτρια φτώχεια στις σχετικές χώρες», είπε ο Zheng.