Η επιδίωξη της Κίνας για νέα ενέργεια διευκολύνει το εμπόριο και την πράσινη ανάπτυξη

Κάποτε διάσημη για τα παραδοσιακά προϊόντα εξαγωγής της όπως το μετάξι και το τσάι, η επαρχία Guangdong της Νότιας Κίνας έχει πλέον αναδειχθεί σε κρίσιμο παγκόσμιο κόμβο παραγωγής καθώς η χώρα συνεχίζει να εμβαθύνει τις μεταρρυθμίσεις και το άνοιγμα, δίνοντας προτεραιότητα στην ανάπτυξη υψηλής ποιότητας, με γνώμονα την καινοτομία και φιλική προς το περιβάλλον.

Το Guangdong έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο στην εξαγωγή των τριών κύριων πράσινων προϊόντων έντασης τεχνολογίας ή των «νέων τριών» — νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), μπαταριών ιόντων λιθίου και φωτοβολταϊκών προϊόντων, τα οποία σημείωσαν ετήσια αύξηση 310%, 18,1% και 27,5%, αντίστοιχα, κατά τους πρώτους 11 μήνες του 2023.

Αυτή η μετατόπιση από αγαθά υψηλής έντασης εργασίας, χαμηλής αξίας σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, υψηλής αξίας αποτελεί την επιτομή του δυναμικού μετασχηματισμού του εξωτερικού εμπορίου της Κίνας. Η εξαγωγική επιτυχία των «νέων τριών» όχι μόνο ωθεί το εμπόριο της Κίνας αλλά επίσης τονώνει τις παγκόσμιες πρωτοβουλίες πράσινης ανάπτυξης.

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΡΟΣ ΠΡΑΣΙΝΟ

Συνολικά 40 ολοκαίνουργια ηλεκτρικά λεωφορεία κινεζικής προέλευσης τέθηκαν σε χρήση στην πόλη Antofagasta, στη βόρεια Χιλή στις αρχές Δεκεμβρίου 2023, σηματοδοτώντας τη δεύτερη περιοχή σε αυτή τη χώρα που εισάγει ηλεκτρικά οχήματα ως μέρος της προσφοράς της δημόσιας συγκοινωνίας, μετά την πρωτεύουσα του Σαντιάγο.

Ο Juan Carlos Munoz, υπουργός Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών της Χιλής, δήλωσε ότι το έθνος εκσυγχρονίζει τις υπηρεσίες μεταφορών επεκτείνοντας την ηλεκτροκίνηση σε πολλές περιοχές. Είπε ότι τα NEV θα βελτιώσουν την ποιότητα ταξιδιού για όλους τους χρήστες καθώς είναι βιώσιμα, φιλικά προς το περιβάλλον και χωρίς εκπομπές.

Οι χώρες της Λατινικής Αμερικής έχουν γίνει σημαντικές αγορές για τις κινεζικές εξαγωγές NEV. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Ένωσης Αυτοκινήτων της Χιλής, τα NEV που κατασκευάζονται στην Κίνα αντιπροσωπεύουν το 51,6% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας το 2022.

Πριν από δύο χρόνια, ο Israel Aguilar, κάτοικος της Πόλης του Μεξικού, αντικατέστησε το βενζινοκίνητο αυτοκίνητό του με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μιας κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ομοίως, ο Carlos Rendon, ένας Μεξικανός επαγγελματίας οδηγός που είχε συγκεντρώσει το μεγαλύτερο μέρος της εμπειρίας του σε φορτηγά ντίζελ, εντάχθηκε σε μια ομάδα μεταφορών της μεξικανικής ζυθοποιίας Grupo Modelo, η οποία χρησιμοποιεί φορτηγά που παράγονται από την κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD.

«Με τα ηλεκτρικά φορτηγά, μειώνουμε τη ρύπανση στις καθημερινές λειτουργίες, κάτι που είναι επωφελές για τις νέες γενιές», δήλωσε ο Rendon.

Στην πόλη Pazardzhik στη νότια Βουλγαρία, τεράστια ηλιακά πάνελ λάμπουν στον ήλιο. Όλες οι μονάδες ηλιακών κυψελών που χρησιμοποιούνται σε αυτό το ηλιακό πάρκο είναι από Κινέζους προμηθευτές.

Οι κινεζικές επενδύσεις στη Βουλγαρία διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο σε τομείς όπως η κατασκευή φωτοβολταϊκών βιομηχανικών πάρκων, σύμφωνα με την πρώην αντιπρόεδρο της κυβέρνησης της Βουλγαρίας Daniela Bobeva.

«Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ Κίνας και Βουλγαρίας, καθώς και χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, στον τομέα της πράσινης οικονομίας», είπε η Μπομπέβα.

ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΟΡΜΗ

Τον Σεπτέμβριο του 2023, συνολικά 1.580 BYD NEV στάλθηκαν από τη νότια κινεζική μητρόπολη Shenzhen στην Ταϊλάνδη, σημειώνοντας νέο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη μεμονωμένη αποστολή οχημάτων νέας ενέργειας από το άνοιγμα του διεθνούς λιμένα Logistics Xiaomo. Επίσης, στις αρχές Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, 10 ηλεκτρικά σχολικά λεωφορεία που παρήγαγε η BYD στάλθηκαν από το Shenzhen στην Αμερική.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, η Shenzhen είχε εξάγει μπαταρίες ιόντων λιθίου, NEVs και φωτοβολταϊκά προϊόντα αξίας 49,65 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ), 13,11 δισεκατομμύρια γιουάν και 2,22 δισεκατομμύρια γιουάν, αντίστοιχα, με ανάπτυξη ποσοστά 24,1%, 432% και 21%. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν ότι η «νέα τριάδα» συνεχίζει να ασκεί ισχυρή επιρροή.

Τα τελωνειακά στοιχεία έδειξαν ότι οι εισαγωγές και εξαγωγές αγαθών της Κίνας επέστρεψαν σε θετικό έδαφος τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης αυξήθηκε περαιτέρω στο 1,2% τον Νοέμβριο, παγιώνοντας μια σταθερή και βελτιωτική τάση.

Οι πωλήσεις της BYD κατέλαβαν την πρώτη θέση στην αγορά νέων ενεργειακών οχημάτων στη Βραζιλία τον Οκτώβριο του 2023, με μερίδιο 71,7% στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τους πρώτους δέκα μήνες του 2023, η BYD έγινε ο πρωταθλητής αθροιστικών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Σιγκαπούρη, την Ταϊλάνδη και την Κολομβία.

Οι «νέοι τρεις» οδηγούν τη μετατροπή της Κίνας σε εμπορική δύναμη, παρέχοντας ισχυρή υποστήριξη για τη σταθεροποίηση του μακροοικονομικού τοπίου.

«Η σταθερά επεκτεινόμενη κλίμακα, η συνεχής βελτιστοποίηση της δομής και το αυξανόμενο μερίδιο της διεθνούς αγοράς πιστοποιούν την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη του εξωτερικού εμπορίου της Κίνας», δήλωσε ο Zhuang Rui, εκτελεστικός κοσμήτορας του Ινστιτούτου Διεθνούς Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Επιχειρήσεων και Οικονομικών.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧ

Η επωνυμία «Made in China» υφίσταται μια μεταμορφωτική αναβάθμιση εν μέσω της παγκόσμιας αναδιάρθρωσης της βιομηχανικής αλυσίδας, εισάγοντας μια σειρά προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, υψηλής προστιθέμενης αξίας, που αποτελούν παράδειγμα των «νέων τριών», στη διεθνή αγορά.

Στα τέλη Δεκεμβρίου 2023, η συνοικία Huadu του Guangzhou εγκαινίασε μια υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής φωτοβολταϊκών μονάδων ισχύος 16 GW. Ένας ρομποτικός βραχίονας στο τέλος αυτής της γραμμής έχει ως αποστολή να σηκώσει ένα πάνελ, διευκολύνοντας έτσι τον γρήγορο έλεγχο του προϊόντος από έναν εργαζόμενο που διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα.

Αυτή η βελτιωμένη και αποτελεσματική διαδικασία παραγωγής οφείλει την επιτυχία της σε σημαντικές επενδύσεις έρευνας και ανάπτυξης. Ο Sun Bin, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Gokin Solar Co., Ltd., ιδιοκτήτης του εργοστασίου, επιβεβαίωσε τη δέσμευση της εταιρείας για αύξηση των επενδύσεων Ε&Α, δίνοντας προτεραιότητα στην ποιότητα των προϊόντων και συμβάλλοντας στον πράσινο μετασχηματισμό της χώρας.

Με ρομποτικούς βραχίονες που κυματίζουν και εγκαθιστούν εξαρτήματα με ταχύτητα και ακρίβεια, το εργοστάσιο αυτοκινήτων Aion νέας ενέργειας του Ομίλου GAC είναι σε θέση να ολοκληρώσει τη συναρμολόγηση ενός NEV σε μόλις 53 δευτερόλεπτα.

Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της GAC Aion Zheng Chunqi είπε ότι το πακέτο τεχνολογίας υψηλής ευελιξίας που αναπτύχθηκε από την εταιρεία επιτρέπει στο εργοστάσιο να αυξήσει την απόδοσή του κατά 20%.

Αξιοποιώντας νέες τεχνολογικές ευκαιρίες, όπως η νέα ενέργεια και η ψηφιοποίηση, για να οδηγήσουν την ανάπτυξη των εξαγωγών των «νέων τριών», η Κίνα προσφέρει στον κόσμο νέες επιλογές ανάπτυξης και παραμένει μια κρίσιμη κινητήρια δύναμη για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, δήλωσε ο Zhang Yansheng, επικεφαλής ερευνητής στην Κίνα στο Κέντρο Διεθνών Οικονομικών Ανταλλαγών.


BRInfo

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *