Τα κινεζικά EV υψηλής ποιότητας αποκτούν δημοτικότητα στην Ιορδανία

Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) κερδίζουν γρήγορα έλξη στην αγορά αυτοκινήτων της Ιορδανίας, ωθούμενοι από τον αξιοσημείωτο συνδυασμό υψηλής ποιότητας και οικονομικής τιμής τους.

Το 2023, το 87% των EV που εκκαθαρίστηκαν από την ελεύθερη ζώνη της Ιορδανίας ήταν από την Κίνα, το υψηλότερο ποσοστό μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την Επιτροπή Επενδυτών Ελεύθερων Ζωνών της Ιορδανίας (JFZIC).

Οι πωλήσεις κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιορδανία αυξήθηκαν σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια και αυτή η τάση συνεχίστηκε από τις αρχές του τρέχοντος έτους, δήλωσε ο Τζιχάντ Αμπού Νάσερ, εκπρόσωπος του κλάδου οχημάτων στην επιτροπή, σε πρόσφατη συνέντευξη στο Xinhua.

«Όταν ξεκινήσαμε να εισάγουμε EV από την Κίνα το 2019, τα ποσοστά ήταν μέτρια, αλλά τα νούμερα είναι επί του παρόντος υψηλά», είπε.

Η υψηλή ποιότητα, η προσιτή τιμή και η διαθεσιμότητα συντήρησης είναι μεταξύ των βασικών παραγόντων που προσελκύουν τους Ιορδανούς να κατέχουν κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του JFZIC, το 2019, υπήρχαν μόνο 72 κινεζικά EV από τον συνολικό αριθμό των EV που εκκαθαρίστηκαν από τη ζώνη. Αυτός ο αριθμός αυξήθηκε σε 205 το 2020. Το 2021, αυξήθηκε σε 3.170 από 5.863 εκκαθαρισμένα EV, αντιπροσωπεύοντας το 54%. Το 2022 έφτασε περίπου τα 12.820 από τα 15.576 EVs, που αντιπροσωπεύουν το 82%. Το έτος 2023 σημείωσε τη σημαντικότερη αύξηση του αριθμού, με 33.386 από τα 38.277 εκκαθαρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αντιστοιχούσαν στο 87%.

Μόνο τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, 6.643 κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα απομακρύνθηκαν από τη ζώνη, είπε, επικαλούμενος στοιχεία της επιτροπής.

Η ποιότητά τους είναι πολύ υψηλή, συγκρίσιμη με αυτοκίνητα της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ανατολικής Ασίας και η τιμή τους είναι πολύ ανταγωνιστική, χαμηλότερη από τα αντίστοιχά τους που κατασκευάζονται εκτός Κίνας. Αυτός ο πρωταρχικός παράγοντας ενθάρρυνε τους Ιορδανούς πολίτες να αγοράσουν κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα“, είπε.

Επιπλέον, υπάρχει φορολογικό κίνητρο από την κυβέρνηση της Ιορδανίας για την ιδιοκτησία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πληρώνουν ειδικό φόρο 10 τοις εκατό, σε σύγκριση με 55 τοις εκατό για τα υβριδικά αυτοκίνητα και 95 τοις εκατό για τα αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμο, πρόσθεσε.

«Οι τιμές των καυσίμων είναι πολύ υψηλές σε σύγκριση με το ατομικό εισόδημα στην Ιορδανία, επομένως οι πολίτες έχουν καταφύγει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επειδή εξοικονομούν πολλά έξοδα», είπε.

Ο Saeed Ahmed, ένας 29χρονος πολίτης, είναι κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου εδώ και τρία χρόνια και εξέφρασε μεγάλη ικανοποίηση για το όχημα, ειδικά λόγω του χαμηλού κόστους λειτουργίας του σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο που κινείται με καύσιμο.

Είπε στο Xinhua ότι συνήθιζε να ξοδεύει από 80 έως 100 δηνάρια Ιορδανίας (113 έως 141 δολάρια ΗΠΑ) μηνιαίως σε βενζίνη, ενώ ο τρέχων λογαριασμός του ρεύματος για τη φόρτιση του αυτοκινήτου στο σπίτι αυξήθηκε μόνο κατά 20 δηνάρια Ιορδανίας (περίπου 28 δολάρια) σε σύγκριση με μέσο μηνιαίο λογαριασμό.

Οι τιμές των οκτανίων βενζίνης 90 και 95 κυμαίνονται μεταξύ 1,4 και 1,7 δολαρίων ΗΠΑ ανά λίτρο, ενώ το ντίζελ πωλείται για περίπου 1,2 δολάρια, με τις τιμές να αλλάζουν μηνιαίως για να ευθυγραμμιστούν με τις παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου.

Ο Ahmed είπε ότι ενθαρρύνθηκε να αγοράσει ένα κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο λόγω της ανταγωνιστικής τιμής του σε σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα, καθώς και της μακροπρόθεσμης εγγύησης που προσφέρει η υπηρεσία. Έλαβε οκταετή εγγύηση συντήρησης ή κάλυψη για 200.000 χλμ. Είπε ότι η συντήρηση αυτού του αυτοκινήτου είναι διαθέσιμη σε εξειδικευμένα και προ-εξοπλισμένα κέντρα.

Ο Kamel Al-Daqamsah, ο οποίος εργάζεται στον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών και των οικιακών προμηθειών, είπε ότι είναι εξοικειωμένος με την ποιότητα των κινεζικών προϊόντων, έχοντας εισαγάγει υψηλής ποιότητας κινεζικά προϊόντα συγκρίσιμα με τα ευρωπαϊκά και τα αμερικανικά πρότυπα.

Είπε ότι όταν έφτασαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ιορδανία, αγόρασε ένα και είδε τις εξελίξεις στην κινεζική κατασκευή αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά οχήματα που μπορούν να διανύσουν 600 km ανά φόρτιση, μαζί με τα πολυτελή χαρακτηριστικά που παρέχουν αυτά τα αυτοκίνητα.

Επεξεργάστηκε περαιτέρω τη σημαντική εξοικονόμηση κατανάλωσης καυσίμου, ειδικά για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων χωρίς την ανάγκη συχνής φόρτισης στους δρόμους.

Αναμένοντας ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα θα αποκτούσαν μεγαλύτερη δημοτικότητα στην αγορά της Ιορδανίας, ο Abu Nasser σημείωσε ότι κάθε δύο ή τρεις μήνες, άνοιγε ένα κινεζικό πρακτορείο αυτοκινήτων που πωλούσε ηλεκτρικά, βενζινοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα στην Ιορδανία.

«Υπάρχει αποδοχή μεταξύ των Ιορδανών πολιτών για αυτοκίνητα κινεζικής προέλευσης, με περίπου 20 πρακτορεία να πωλούν κινεζικά αυτοκίνητα και να παρέχουν μακροπρόθεσμες εγγυήσεις και υπηρεσίες μετά την πώληση», πρόσθεσε.


BRInfo

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *