Στην 4η Διεθνή Έκθεση Καταναλωτικών Προϊόντων της Κίνας στο Hainan της νότιας Κίνας, οι επισκέπτες γοητεύονται από ένα ρεαλιστικό έργο τέχνης σε σχήμα πεταλούδας, που κάνει πολλούς να σταματήσουν και να τραβήξουν φωτογραφίες. Μια πιο προσεκτική ματιά στις κάμερες του τηλεφώνου τους αποκαλύπτει ότι η «πεταλούδα» είναι φτιαγμένη από διάφορα πεταμένα πλαστικά απορρίμματα.
«Τα περισσότερα καπάκια από πλαστικά μπουκάλια απορρίπτονται και μολύνουν το περιβάλλον», δήλωσε ο Zhang Lina, καλλιτεχνικός διευθυντής της Gaonas. «Με την ανακύκλωση πλαστικών καπακιών μπουκαλιών και άλλων απορριμμάτων, τα συνδυάζουμε με πολύτιμους λίθους για να δημιουργήσουμε στολίδια πεταλούδας, ενθαρρύνοντας τις έννοιες της πράσινης κατανάλωσης στους καταναλωτές».
Πράσινα στοιχεία είναι παντού στην έκθεση, με έναν αυξανόμενο αριθμό εταιρειών που αγκαλιάζουν την πράσινη τάση και τις χαμηλές εκπομπές άνθρακα.
Διάφορες μάρκες ρούχων προσφέρουν φιλικά προς το περιβάλλον ενδύματα κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα και επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά στην ετήσια εκδήλωση.
«Η γαλλική μάρκα παπουτσιών Viròn, φιλική προς το περιβάλλον, την οποία εισήγαγε η εταιρεία μας, ειδικεύεται στην κατασκευή παπουτσιών χρησιμοποιώντας φυτικά υλικά όπως υπολείμματα μήλων και φλοιούς καλαμποκιού και ανακυκλωμένο καουτσούκ και οι σόλες των παπουτσιών είναι ανακυκλώσιμες», δήλωσε ο Deng Pihuan, αναπληρωτής διευθυντής του έργου. του Ομίλου Bailian.
Η δημοτικότητα των προϊόντων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και φιλικών προς το περιβάλλον στην έκθεση καταδεικνύει την προτίμηση των καταναλωτών για πράσινη κατανάλωση και την αυξανόμενη αναγνώριση της φύσης και της οικολογικής διατήρησης στην Κίνα.
Στο χώρο της έκθεσης Coach, μια εντυπωσιακή κόκκινη δερμάτινη τσάντα τράβηξε την προσοχή. Κατασκευασμένο από επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά, έχει σχεδιαστεί για εύκολη αποσυναρμολόγηση, επισκευή και επαναχρησιμοποίηση, όπως εξήγησε εκπρόσωπος της εταιρείας.
«Αυτή η τσάντα είναι υπέροχη», είπε η 25χρονη Zhang Sinan. «Για την ίδια τιμή, είμαι πιο πρόθυμος να αγοράσω ένα φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν και να συμβάλω στην προστασία του περιβάλλοντος».
Μια έκθεση που δημοσιεύτηκε από την εταιρεία συμβούλων PwC κατά τη διάρκεια της έκθεσης δείχνει ότι η βιώσιμη κατανάλωση έχει γίνει παγκόσμιο επίκεντρο, με πάνω από 40% των καταναλωτών να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα ασφάλιστρο 10 τοις εκατό πάνω από το μέσο όρο για προϊόντα και υπηρεσίες που ενσωματώνουν περιβαλλοντική, κοινωνική και διακυβέρνηση (ESG ) αξίες.
Στις περισσότερες περιοχές της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής, της Ινδίας και της Κίνας, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα ασφάλιστρο 20% πάνω από το μέσο όρο για ανακυκλώσιμα, βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και αξιόπιστα προϊόντα ESG, όπως σημειώνεται στην έκθεση.
«Η πράσινη κατανάλωση θα γίνει ένα σημαντικό σημείο ανάπτυξης στην καταναλωτική αγορά», δήλωσε ο Zheng Mingju, διαχειριστής εταίρου λιανικής και καταναλωτικού τομέα της EY Greater China.
Η τάση προς τον πράσινο μετασχηματισμό στη βιομηχανία καταναλωτικών προϊόντων γίνεται πιο εμφανής και τα πράσινα, φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και υπηρεσίες γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, έτσι οι εταιρείες δίνουν επίσης μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα στο σχεδιασμό προϊόντων και τις στρατηγικές μάρκετινγκ, πρόσθεσε ο Zheng.
Η Κίνα συνεχίζει να τονίζει την αφοσίωσή της στην προώθηση της πράσινης κατανάλωσης. Μια επίσημη έκθεση του 2022 για την προώθηση της πράσινης κατανάλωσης έθεσε ως στόχο να ενσωματώσει σε βάθος τις έννοιες της πράσινης κατανάλωσης έως το 2025 και να αυξήσει σημαντικά το μερίδιο αγοράς των πράσινων προϊόντων και προϊόντων χαμηλών εκπομπών άνθρακα.